دبیری که میکروفون شد!
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
عـکس و مطالب جالب




دبیر علمی ششمین جشنواره شعر فجر در جایی که به دلیل اختلال سیستم صوتی صدای سخنرانان به حاضران نمی‌رسید، نقش میکروفون را ایفا کرد!

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر که صبح امروز دوشنبه 10 بهمن در محل ساختمان فجر برگزار شد، با حواشی جالبی همراه بود.
 
در ابتدای این نشست خبری که قرار بود در مدت زمان یک ساعت و 30 دقیقه برگزار شود، اعلام شد که به دلیل حضور طالبیان در مراسم تجدید بیعت مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حرم مطهر امام راحل، تنها به مدت زمان 45 دقیقه برگزار می‌شود که این موضوع با اعتراض خبرنگاران همراه شد.
 
میکروفون‌های خراب سالن کنفرانس باعث شد تا دبیر جشنواره در پاسخ به درخواست مکرر خبرنگاران مبنی بر بلند صحبت کردن بگوید: چشم! من برای شما نقش میکروفون را هم اجرا می‌کنم.
 
سیدیحیی طالبیان، قائم مقام وزیر در امور شعر و ادب در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره اینکه در مدت حضورش در منصب قائم مقامی وزیر، منشا چه تحولی در این باره شده است، گفت: وقتی عنوانی اضافه می‌شود قرار نیست طوفانی به پا شود. داشتن این انتظار از من نه عاقلانه است و نه ممکن.
 
وی ادامه داد: این عنوان قرار بود بیاید تا به شعر ارج و مقام و حیثیتی بدهد. در واقع، این مقام برای یک نوع ارزشگذاری در شعر بود؛ وگرنه ایجاد یک تشکیلات ساختاری در حوزه شعر که بتواند همه حوزه‌های آن را که در تمام بخش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بر بگیرد، نه ممکن بود و نه لازم.
 
طالبیان افزود: 80 درصد فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نوعی با شعر در ارتباط است و نمی‌توان همه آنها را در زیر یک ساختار گرد آورد، اما ما سعی کردیم یکی ـ دو فعالیت ملی و بین‌المللی را دراین حوزه برگزار کنیم تا جایگاه شعر در کشور ارتقا بیابد.
 
وی تاکید: کرد: حتی اگر ممکن بود همه تشکیلات و موضوعات مرتبط با شعر را در زیر یک سقف جمع کنیم، به ما اتهام دولتی کردن شعر را می‌زدند پس همان بهتر که شعر مردمی بماند.
 
پس از این صحبت‌های طالبیان وی با این سئوال روبرو شد که حالا اگر طوفان برپا نشد یک نسیم که می‌توانست بوزد؟ که وی پاسخ داد: ان شاءالله می‌وزد.
 
پرویز بیگی حبیب‌آبادی نیز در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری درباره چند و چون سفر شاعران خارجی به استان‌های اصفهان و شیراز گفت: این سفر تنها با حضور شاعران غیرایرانی برگزار می‌شود و شاعران داخلی در آن حضور نخواهند داشت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, :: 22:59 ::  نويسنده : mehdi